Thursday 13 December 2012

Lihat Bagaimana DAP Tunjuk Taring Mereka Kepada Pas

 
Seperti yang diketahui umum, DAP telah memenangi beberapa pusingan dalam perlawannya dengan Pas....
Pelik kan ?
DAP musuh BN , tetapi yang asyik tewas dengan DAP adalah Pas....
Hudud - DAP menang
Negara Islam - Pas tewas
Kedai gunting unisex - DAP menang dan Pas tewas
Sekarang DAP sedang mengejar kemenangan seterusnya dalam isu pasangan bukan islam yang di saman berdua-duaan di Kota Bharu.
Berikut laporannya....
DAP mahu bukti pasangan berkelakuan tidak sopan
Pengerusi DAP Negeri Sembilan, Anthony Loke Siew Fook mahu siasatan lebih lanjut dibuat bagi membuktikan bahawa dua pasangan bukan Islam yang disaman oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPK-BRI) benar-benar berkelakuan tidak sopan seperti yang didakwa.
Anthony berkata beliau tidak mempersoalkan undang-undang yang digunapakai Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) itu tetapi mahu bukti kukuh yang mensabitkan kesalahan, demi keadilan kepada pasangan berkenaan.
"Saya rasa isu saman pasangan bukan Islam perlu disiasat lebih lanjut, sama ada betul ke pasangan itu melakukan sesuatu yang keterlaluan. Kalau setakat mereka duduk berdua-duaan, saya rasa mereka tidak patut dikenakan tindakan," ujarnya ketika dihubungi Antarapos.
Ketika ditanya adakah undang-undang PBT patut diasingkan antara orang Islam dan bukan Islam, Anthony berkata undang-undang itu tidak harus dipisahkan kerana ia sekadar undang-undang kecil.
Justeru katanya, beliau tidak kisah bukan Islam turut dikenakan tindakan jika berkelakuan 'tidak senonoh' di khalayak.
"Akur (pada undang-undang PBT) bukan isunya di sini tetapi bagaimana dikuatkuasakan. Ia satu definasi yang kabur. Apakah yang dikatakan tidak bermoral? Yang itu kena siasat, apakah bukti yang mengatakan mereka melakukan perbuatan tidak bermoral?," soalnya.  
Beliau yang juga merupakan bekas Ketua Pemuda Sosialis DAP menegaskan undang-undang Islam tidak sama sekali patut dikenakan ke atas orang bukan Islam.
"Kita bukan pertikaikan undang-undang PBT itu, tetapi jika undang-undang Islam dikenakan kepada bukan Islam, itu tidak patut. Tapi jika guna undang-undang PBT, kena jelaskanlah bagaimana mereka mentafsirkan undang-undang itu," katanya lagi.
Sebelum ini, Exco Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan dua pasangan bukan Islam yang dikenakan tindakan baru-baru ini disaman dibawah Undang-undang Kecil Taman.
Beliau juga memberitahu PBT Kelantan berhak menyaman mana-mana orang bukan Islam yang berkelakuan tidak sopan di khalayak umum.
Antara Pos
Lihatlah betapa hebatnya DAP, mereka pula yang menuntut bukti dari kerajaan Pas.....
Itu menunjukkan DAP yang paling berkuasa dalam gabungan yang dinamakan pak-khatan rakyat. DAP mempunyai kuasa seperti Mahkamah Agung yang memutuskan segala hal....
Itu pun sudah cukup untuk menunjukkan kepada kita bahawa Pas hanya balaci DAP.....

No comments:

Post a Comment