Thursday 15 March 2012

Kerajaan Selangor sengaja tambah 50 lori sampah demi Ronnie Liu

Manusia yang bernama Ronnie Liu ini sengaja membeli 50 lori sampah untuk membantu semua 12 Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Selangor dalam pengendalian kutipan sampah. Isu ini sudah lama berlarutan. Berlarutan ini disebabkan oleh pihak kerajaan sendiri yang melihat kepada kontraktor di zaman pemerintahan BN, sebelum pemerintahan DURJANA PAKATAN RAKTYAT di Selangor ,masalah ini tidak ketara. Namun apabila Ronnie Liu menguasai kerajaan Selangor.Dilihatnya oleh Ronnie ini,kontraktor semuanya adalah orang Melayu dan berpihak kepada kerajaan BN, Maka sedikit tersentap hatinya dan mengambil peluang di sini untuk memberi kerja angkut sampah kepada golongan peniaga PKR,sudah tentunya mereka tidak ada lori dan terpaksa sub kepada mereka yang ada lori.Si Ronnie ni lantas mengambil kesempatan untuk membeli lori baru khas untuk mereka yang ada masalah lori terutama dari golongan PKR.
Ronnie Liu

Tengok saja di semua PBT Selangor...kerja tender besar sapa dapat, MPS,MPAJ,siapa dapat.? 

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu Thian Kiew, berkata lori sampah berkenaan akan disewa kepada PBT atau kontraktor yang memerlukan.
"Kita akan beli secara berperingkat dan bagi peringkat pertama kita tempah 50 lori yang mana kita jangka akan terima selewat-lewatnya April ini," katanya pada sidang akhbar.
Beliau berkata, langkah berkenaan adalah bagi menyelesaikan masalah dihadapi sesetengah kontraktor yang dilantik PBT yang berdepan dengan kesukaran dalam pengutipan sampah berikutan kekurangan lori sampah.
Kontraktor lain dulu ok jer,,boleh adjust masa nak buang sampah, la ni,grup PR yang dapat, cm ner?mmg sah la xcukup lori,,depa kena beli lori baru..tapi ramai yang xnampak taktik Ronnie Liu...

No comments:

Post a Comment