Monday 15 October 2012

Ranjit si peguam Rafizi londeh seluar di mahkamah



Kes mahkamah terkini yang sedang hangat adalah membabitkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
bersama bekas Pengarah Strategik PKR,Rafizi dan Zuraida ( Ahli Parlimen Ampang) telah bersidang
semula  pada 15hb Oktober 2012 di Mahkamah Kuala Lumpur,Jalan Duta.
Hampir 100 penyokong Shahrizat hadir memberi sokongan. Ternyata peguam Rafizi ,iaitu si benggali yang bernama Ranjit Singh tidak mempunyai fakta terhadap kes ini dan terpaksa melondehkan seluar di mahkamah dan berniat jahat yang sememangnya menyimpang  daripada asas perbicaraan.
Si Ranjit ini cuba memerangkap dengan soalan yang ingin menjatuhkan imej Shahrizat sebagai Ketua Wanita Umno dan Menteri yang berkaliber,Ranjit sentiasa bertanya soalan yang mengarut dan tidak ada modal untuk bertanyakan soalan.Ranjit sengaja menggunakan video ucapan Shahrizat pada perhimpunan Wanita UMNO lalu yang mana mengutuk pembangkang dan cuba memutarbelit ucapan beliau sebagai ancaman kepada Rafizi dan Zuraida.Ini politik itu berbentuk dijadikan ancaman hilang akal oleh Ranjit. Lucu nyer perkataan "Jambu" diformalkan sendiri oleh Ranjit dan bermati-matian menyerang Shahrizat , yang memaksa Shahrizat untuk mengkhususkan perkataan itu untuk Rafizi,Namun Shahrizat menjawab bahawa banyak yang didalam pembangkang semua 'jambu' sebab itu ketua parti PKR suka 'jambu.'
Setelah banyak kali memutar belit fakta, Tuan Yang Amat Arif Vazeer Alamn Mydin Meera  menegaskan kepada Ranjit supaya berbalik kepada persoalan asas, dan jangan sengaja "establish"kan couses lain.Bererti sengaja membuat andaian untuk menwujudkan isu-isu baru yang bertujuan untuk menyimpang dan memburukan Shahrizat.Ini jelas menunjukkan si Ranjit ini tidak mengikut afidavit perbicaraan. Mahkamah akan bersidang kembali pada Mac 2013.

No comments:

Post a Comment