Thursday 11 October 2012

Wakil Rakyat BN Sedia Turun Padang Dedah Kelemahan Belanjawan Pembangkang

KUALA LUMPUR, 11 Okt – Anggota Parlimen Barisan Nasional (BN) hari ini berkata mereka akan turun padang untuk memberi penjelasan dan penerangan mengenai apa yang disifatkan sebagai penipuan yang terkandung dalam belanjawan alternatif pihak pembangkang.
Dalam satu sidang media khas di Parlimen, wakil rakyat itu berkata mereka berasa terpanggil untuk menjelaskan bahawa janji-janji pembangkang dalam belanjawan itu tidak langsung membela rakyat.
Datuk Abdul Rahman Dahlan
“Banyak perkiraan yang begitu mudah pun mereka (pembangkang) boleh salah. Janji mereka langsung tidak disertakan dengan sumber kewangan,” kata Anggota Parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Dahlan.
Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah dilaporkan meminta kerajaan supaya tidak menunggu lebih lama untuk tampil menjelaskan kepada rakyat kelebihan Belanjawan 2013 yang dibentangkan kerajaan baru-baru ini berbanding belanjawan pembangkang itu.
Anggota Parlimen Hulu Selangor P.Kamalanathan berkata belanjawan pakatan pembangkang adalah tidak bertanggungjawab dan, berbeza dengan kerajaan, ia tidak memberi alternatif berhubung isu hutang negara.
“Kerajaan ketika ini telah pun mempunyai pelan untuk menghadapi hutang, tetapi tidak bagi mereka. Saya sendiri didatangi pihak industri kecil sederhana yang merayu supaya pembohongan pembangkang dihentikan kerana boleh menyebabkan industri mereka lingkup.
“Keyakinan pelabur boleh jatuh dengan belanjawan mereka ini yang kononnya mampu tampung hutang negara walhal (ia) tidak mampu berbuat demikian,” katanya.

No comments:

Post a Comment