Wednesday 1 February 2012

EXCO WANITA KAKI PUTAR ALAM Siapakah dalang untuk menjatuhkan Shahrizat



Susah jugak apabila di dalam Pergerakan Wanita Umno Pusat ada cerita cucuk mencucuk dan juga yang pandai putar alam. AlexisTimes terpanggil apabila mengetahui pakatan sulit serta duri dalam daging yang ada di dalam Wanita Umno ni.

Sepatutnya di saat ini, agenda utama ialah untuk memperkukuhkan parti. Ada seorang ni yang menjadi exco wanita telah didapati membuat buat citer untuk menjatuhkan seseorang. Desas- desus  ni mengatakan bahawa beliau berasal dari Pulau Pinang dan berpangkat Datuk, Jamelah Abu Bakar nama diberi. Tak silap aku Minah ni pernah  bekerja sebagai Ketua Pengarang BERNAMA dulu.

Namun anak didikan bekas Ketua Wanita ini,seringkali membuat hal yang melibatkan wang,sikap tikam dari belakang menjadi senjata sulit Minah ni.Orang sekelilingnya seperti Ros Suryati adalah rakan baik serta sahabat se gossipnya.

Bila situasi menjadi tegang beliau boleh berubah menjadi talam dua muka dan kekadang sama seperti sesumpah pulak.Antara rakan sepermainannya adalah Halimah Sidiq dan Maznah Mazlan.
Dia orang ni semua orang Rafidah. Nasib baik mereka dilantik menjadi exco wanita,walaupun ada yang kalah dan ada yang dari ‘camp’ bekas Ketua Wanita.Entah la apa nak jadi meruntuhkan organisasi sendiri.Orang macam ni sangat bahaya..macam kita jumpa ular..apa kita nak buat.

Bagi mengukuhkan lagi kedudukan, si Minah ni selalu rapat dengan seorang wartawan yang boleh tahan laser nya, Norzah Kepol,namun pandai dari segi penulisannya untuk menjatuhkan seseorang .Adoiyai.bertambah songsang perjuangannya ni..Si Minah ni nak kejar jawatan yang tinggi di dalam Wanita Umno tu pasal wat macam macam benda untuk mencapai niat dan cita cita tu..Tengok macam ne la nanti…Tunggu la..AlexisTimes nak siasat lagi…

Boleh dikatakan mereka ini Pakatan Jatuhkan Shahrizat..siapa yang benar benar nak jatuhkan Datuk Sri Shahrizat ni,,Tunggu satu lagi dedahan..


2 comments:

  1. It's useless to point your gun at other Wanita Exco....have u heard of this idiom.. what goes around comes around...this is what exactly happen to Dato Sharizat now...she has crossed the bridge before coming to it!...How could she allowed her family members to get pleasure before doing real business!..the way NFC spent the rakyat money shows that money is possible to grow on trees...only those trees that hv been planted at UMNO cronieshis is totally and morally wrong! As a leader and Minister...she should know that bad news travels fast..so, it's no use crying over spilt milk...people has make their judgement on her..so, stop pointing fingers at others...it annoying when you wash your dirty linen in public...make a right decision before it's too late!

    ReplyDelete