Thursday 9 February 2012

FARIDAH, SYED ALI ADA KONSPIRASI GULING SHAHRIZAT, ADAKAH ROSMAH JUGA TERLIBAT?

Faridah Abu Hassan


Datuk Faridah Abu Hassan yang menjadi Ketua Wanita Cheras dan merupakan mantan Setiausaha Wanita Umno adalah merupakan sahabat baik kepada Rafidah Aziz. Mereka berdua ni sentiasa memasang jerat untuk Shahrizat setelah Rafidah gagal pertahankan Ketua Wanita Umno.Mereka menjalankan perniagaan bersama dan melibatkan 100 AP setiap tahun.Sehingga hari ini mereka masih menikmati AP tersebut dan telah mengaut keuntungan.


Rafidah Aziz

Ini dimiliki ketika era pemerintahan Rafidah . Faridah juga banyak tabur duit pada Ketua Umno Bahagian Cheras, sehingga Senator Datuk Syed Ali ni yang dilihat sebagai kuda tunggangan pada Faridah yang banyak
menguasai bahagian. Kenyataan yang dibuat oleh Syed Ali adalah dari pengaruh Faridah dan penuh muslihat terutamanya apabila mengkritik Shahrizat.
Hubungan baik Rafidah dan Faridah telah membentuk ikatan dari segi perniagaan dan juga politik.Faridah dilihat sebagai Silent Leader khasnya di Cheras.Selepas team Shahrizat berjaya dalam pemilihan wanita, Faridah menubuhkan Yayasan Wanita Malaysia dan Faridah menjadi Pengerusi kepada Yayasan ini.Melalui platform ini maka segala agenda mereka akan dapat di jayakan di sini.
Alkisahnya, Syed Ali berhasrat untuk bertanding di Bandar Tun Razak yang ternyata adalah kawasan kuat Shahrizat dimana persatuan penduduk, PIBG dan juga orang Melayu, Cina dan India memberi sokongan kuat kepada Shahrizat, beliau diterima di Bandar Tun Razak.Maknanya ini tempat Shahrizat laa. Kelantangan Syed Ali mengkritik Shahrizat disebabkan pengaruh dari Faridah ni dan juga pakatan jahat memburukkan Shahrizat. Difahamkan Shahrizat bakal bertanding di sana dan Syed Ali pun nak melobi kawasan itu..
Rosmah, Penaung Yayasan Wanita Malaysia
Syed Ali memang bercita-cita tinggi untuk menjadi ahli parlimen Bandar Tun Razak, malah kedudukan beliau sebagai senator juga adalah untuk penggal terakhir.
Syed Ali dah tak da modal lagi kerana Wanita Kuala Lumpur telah memberi mandat untuk mencalonkan Shahrizat disana.Nampak gaya Syed Ali nak masuk daun, dia ambil kesempatan ini hendak menjatuhkan Shahrizat. Rata-rata Exco Wanita tahu perkara ini tapi berdiam diri, cerita ini harapnya dapat kepada pemimpin akar umbi Wanita Umno dan perlu berfikir akan apa yang terjadi yang merosakkan Wanita Umno jugak...Manakala penaung Yayasan Wanita Malaysia Datin Sri Rosmah Mansor. Apakah Rosmah juga terlibat dalam konspirasi ini?
 
Senarai Ahli Jawatankuasa Yayasan Wanita Malaysia

-      Pengerusi: Datuk Faridah Abu Hassan
-      Timb Pengerusi: Ainon Khairiyah
-      Setiausaha: Puan Munaliza Hamzah
-      Bendahari: Puan Mas Norma
-      Ahli Lembaga:-
i-             Datuk Zaleha Husin
ii-            Dato’ Dayang Mahani
iii-          Dato’ Sharifah Mordhiah
iv-          YB Dato’ Jahara Hamid
v-           Dato’ Hjh Salmah Md Isa
vi-          YB Dato’ Siti Salmah Mat Jusak
vii-        YB Senator Dato’ Zaiton Mat
viii-       Dato’ Amisah Yassin
ix-          Puan Joyti Kartiga
x-           Puan Haliza Abdullah
xi-          Datuk Derma Taksiah Abdul Jalil
xii-        Datin Shuhaini Deraman
xiii-       Puan Tan Beng Hiang

1 comment:

  1. Did you forget how Sharizat manipulating the Wanita UMNO when she wants to compete with her chief? Sekejap nak bertanding sekejap tak nak...last sekali bila dah dpt duit lembu terus berani lawan taukeh...inilah balasannya bila org menderhaka pd Ketua dan parti...padan muka dia kalau ramai yg nak jatuhkan dia sbb perbuatan dia rembat duit rakyat memang tak dapat dimaafkan...patutlah bekerja keras nak jd ketua dan menteri sbb senang nak kaup projek utk diri sendiri...very unethical n selfish person...

    ReplyDelete